CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 30, 2009

isra' mikraj 2

Alhamdullilah.praise to Allah for giving me time to continue writing in this blog..

berbalik kepada perbincangan sebelum ni mengenai isra' mikraj..sebagai seorang yg masih mencari-gali ilmu Allah ini, terasa rugi jika ilmu yg diperoleh itu tak dikongsi bersama-sama sahabat semua..

sebenarnya peristiwa isra' mikraj secara langsung telah melengkapkan kesempurnaan Rasullah s.a.w(amirul mukminin bagi zaman kita sekarang..bangga x?)..ni kerana Rasullah diberi kemuliaan dengan dapat bertemu sendiri dengan Alah azzawajalla(org kata face to face..mcm tu la)..nabi2 lain x diberi hak keistimewaan ni..even Jibril pun hanya berhenti di sidratul muntaha..

dan melalui peristiwa nilah Allah menfardhukan solat 5 waktu bagi setiap org muslim..itupun setelah Rasulallah memohon dikurangkan waktu solat..5 waktu ni pun masih ramai yg liat nak buat =(..ni mungkin disebabkan kita tidak mengkaji dan mengambil iktibar dari peristiwa isra' mikraj ni sendiri dek kerana tertipu dengan keindahan dunia..

antara pengajaran utama ialah isra' mikraj ni menerajui darjat manusia yang sebenarnya kerana ianya menekankan hubungan hamba dengan tuannya(Rabbuna) melalui solat..di sini solat boleh dikatakan sebagai jambatan kita menuju syurga Allah..apabila manusia terutamanya muslim mengambil berat tentang hal ini, maka secara langsung mereka akan merasai kelazatan hidup yang abadi..tika inilah darjat manusia diangkat setinggi-tingginya dan dipandang oleh Allah dengan pandangan rahmat..insyaAllah..carilah fadhilat2 solat dan lain2 ibadah agar dirimu terhibur dan senang mendirikannya..

wahai sahabatku, bukalah hatimu..lihatlah kecantikan ISLAM ini..Allah telah menyediakan jalan2 yg perlu kita lalui untuk menuju ke negeri abadi..sekarang dirimulah yg menentukan manakah jalan yg hendak kau lalui..
~petikan dari Dr Mohd Usmadi Hammadi dan ditambah sikit2 dr insan kerdil ni~

so,lepas ni jangan malas2 nak solat tau!!

wallahu'alam..
uhibbukum fillah..

Wednesday, July 22, 2009

story behind 'ISRA MIKRAJ'

dimulai dengan Bismillah..

sedikit perkongsian sempena peristiwa isra mi'raj..moga dapat menjadi penyumbang dalam usaha dakwah walau hanya sekelumit..

waktu usrah tadi, mc ani(my naqibah) said that dia pernah dgr ada seorang paderi yang masuk Islam(still cannot remember his name until the end..Ya Allah kuatkanlah ingatanku) cakap "saya dulu(before being a muslim) belajar mengenai Islam,Al-Quran dan lain-lain..bukan kerana saya mahu masuk Islam,tapi kerana saya nak merosakkan umat Islam itu sendiri..tapi jarang sekali saya lihat ada orang Islam yang berminat belajar mengenai Kristian"..sebenarnya ini merupakan salah satu langkah yang perlu umat Islam ambil perhatian dalam usaha kita berdakwah for non-muslim..seseorang itu akan mudah goyah dengan pendiriannya bila mengetahui pendiriannya selama ini ada salah silapnya..so,macam mana kita nak buka kelemahan tu if we do not discover about it..(lepas ni kena la start 'belek2' bible..Ya Allah kuatkanlah umat Islam agar yang hak itu akan tertegak dan menghancurkan yg batil)


so,apa kena mengena dengan isra mi'rajj ye??..antum fikir2kanlah dulu..then bolehlah share pendapat masing2..

~will be continue..biiznillah~

Tuesday, July 7, 2009

about FACEBOOK

Assalamualaikum..
Facebook? Kenapa dengan facebook?
Ejen yahudi rupanya!
Tidak kan ku menyumbang walau sesen pun kepada yahudi!
YA ALLAH, syukur kepadaMU kerana menunjukkan kebenaran kepadaku!

Macam mana ana tahu facebook ni milik yahudi? Sebenarnya ana terbaca post ni dalam blog sahabat ana.. Tidak ku sangka! Secepat kilat ana men'delete' facebook. Geram2.

Nak tahu sikit maklumat pasal pengasas laknatullah facebook ni?
Namanya Mark Zuckerberg. Lahir dalam sebuah keluarga yahudi-amerika dan dibesarkan di dobs ferry. Masa menuntut kat harvard, dia pernah godam sesawang uni untuk dapatkan profail pelajar without permission! Ye la, kalau dah namanya godam, memang takde permission. Majalah time iktiraf dia dalam ranking 52/101 dalam senarai tokoh paling berpengaruh tahun 2008. Majalah forbes top400 pula menyenaraikan dia sebagai individu ke-321 terkaya.
Tahukah antum yang dia ni individu termuda yang disenaraikan forbes? Umur 24 dengan kekayaan peribadi usd1.5 billion. ceo facebook ini juga merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan yahudi amerika utara, alpha epsilon pi fraternity (AEPi).
Sedikit info tentang aepi:
1) Diasaskan untuk membantu lelaki yahudi mencari pasangan yahudinya.
2) Bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama yahudi di peringkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti.
3) Mengekalkan idealisme yahudi supaya terjaga daripada sudut nilai, etika dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai bidang profesional.
4) Dia termasuk dalam senarai alumni aepi yang masyhur.
5) Aepi berkait secara langsung dengan israel melalui ikatan inisiatif israel.
6) Aepi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan yahudi/zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on campus coalition, Aish hatorah, Chabad on campus, Hasbara fellowships, B'inai brith international, Shaare zedek, Chai lifeline, Holocaust museum dan gift of life.

Keuntungan facebook datang drpd iklan2 yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung facebook, semaking banyak keuntungannya. Ke mana pergi semua keuntungannya? Adakah digunakan untuk membiyai dana israel dalam menentang umat Islam di Palestine dan seluruh dunia?
Andai ada kebenaran bagi persoalan di atas.. Apa lagi! Boikot! Delete facebook anda!

~Uhibbukum Fillah~
BOYCOTT JEWISH! BOYCOTT MARK!
Allahumma Inni A'uzubika Minal Jubni Wal Bukhl!
Jom sign petition WE HATE ZIONIST! Panas2
Mencari cinta ALLAH S.W.T.

Only an eclipse, Islam will rise again...
JOM MEMARTABATKAN ISLAM!
WAKE UP MUSLIMS!
SPREAD THIS TO ALL YOUR FRIENDS!